Pagina's

vrijdag 30 december 2022

December 2022

30  December, weer een jaar voorbij.

Zaterdag 3 december was weer de eerste zaterdag van de maand, tijd om weer te gaan werken in de Eendenkooi.

De werkzaamheden die op het programma stonden waren verder gaan met het vervangen van de liggers van het rietscherm en het verder afmaken van onze nieuwe aanbouw.

Jan had zand en hout al geregeld en deze de dag ervoor al bij de ingang van de kooi laten brengen.

Zand en planken liggen voor de ingang van de Eendenkooi.

Dat zand en hout moet natuurlijk wel naar binnen gebracht worden.

De kar met het zand lossen bij de bouwplaats.

Jan, Rene en Jeroen de tegels aan het leggen.



Het resultaat tot nu toe.



Jeroen houtjes voor ons kacheltje aan het maken.

Willem en Piet liggers aan het schillen, Bert met een touw in de weer.

Rene de krullen van het schillen aan het opruimen.

Jos de nieuwe liggers met ijzerdaad vast aan het zetten.

Henri en Jos hebben meer aandacht voor de fotograaf dan voor het rietscherm.


13 december hebben Jos en ik een begin gemaakt om de nieuwe palen te plaatsen, dit om te zien of eea gaat en hoe we het het beste kunnen doen.


Die paal moet een beetje om.


Nog even kijken of de ligger een beetje waterpas ligt.


Zo zou het ongeveer moeten worden.

27 december weer verder met het nieuwe scherm , kijken of het riet op planken kan worden gezet.


Liggers aan de bovenkant aangebracht.


De plank waar het riet op moeten komen te staan.


En zo zag de kooi er op 27 december in de ochtend er uit.

Deze blog is mijn laatste blog , bereik er te weinig mensen mee en ik maak hem niet voor mijzelf.

Heb een Eendenkooigroep op Facebook aangemaakt en daar bereik ik veel meer mensen.

Groet

Emile Rasenberg


1 opmerking:

wilma oud zei

Wat hebben jullie weer veel en goed werk verricht. Jammer dat zo weinig mensen het blog lezen, maar dat is weer uit de mode merk ik ook bij mijn hobbies op. Maar wel goed dat we het op FB kunnen blijven volgen. Een heel goed 2023 wens ik jou en de groep van de eendenkooi.
Wilma Oud